Artykuły
AdWords: Co to jest szacunkowa ilość konwersji?
- Szczegóły
- Kategoria: Odpowiedzi
- Utworzono: Niedziela, 15 grudzień 2013 22:06
- Poprawiono: Poniedziałek, 16 grudzień 2013 18:40
- Wojciech Skotnicki
Co to jest szacunkowa ilość konwersji?
Szacunkowa ilość konwersji to kilka typów prognoz generowanych przez system Google AdWords - "najdokładniejsze oszacowanie całkowitej liczby konwersji, jakie zapewnia AdWords".
"Konwersje na różnych urządzeniach są liczone, gdy użytkownik kliknie reklamę na jednym urządzeniu (lub przeglądarce), a następnie zrealizuje konwersję na innym."
Internauta może dokonać zakupu w sklepie internetowym, który wcześniej odwiedził z innego urządzenia (innego komputera, laptopu, tabletu lub smartfonu). Może także dokonać zakupu z innej przeglądarki na tym samym urządzeniu. Np. najpierw odwiedził sklep (klikając reklamę) używając przeglądarki Google Chrome, a następnego dnia użył Mozilla Firefox do odwiedzenia sklepu i dokonania zakupu (ale już nie klikał w reklamę).
Przed wprowadzeniem szacunkowej ilości konwersji w przypadku jak w powyższym przykładzie, nie zarejestrowana zostałaby żadna konwersja. Ponieważ użytkownik używając Google Chrome nie kupił. A (ten sam) użytkownik używając Mozilla Firefox - kupił (ale nie wszedł do sklepu przez kliknięcie w reklamę).
Czyli system AdWords pokazałby ilość konwersji = zero.
Natomiast szacunkowa ilość konwersji będzie = 1.
Należy pamiętać że szacunkowa liczba konwersji jest ... szacunkowa. To prognoza, przybliżenie.
Prognozą mogą zostać objęte:
- konwersje na różnych urządzeniach (np. smartfon i laptop)
- konwersje na rożnych przeglądarkach (na tym samym urządzeniu)
- konwersje dla kampanii mobilnych z rozszerzeniami połączeń
Na chwilę obecną Google nie podaje, z jaką dokładnością mamy do czynienia przy szacowaniu konwersji w ten sposób. Wg. dostępnych informacji dokładne szacowanie będzie zbliżone do realnych wyników (zamówień) od ok. 50 konwersji dziennie. Jednak już przy nawet kilku konwersjach tygodniowo kolumna "szacunkowa ilość konwersji" zapełnia się liczbami, które są, co oczywiste, większe od ilości zarejestrowanych w sposób "klasyczny" konwersji.
Więcej informacji (Google): Prognoza konwersji