Artykuły
Facebook Ads: Jak wykorzystać custom audiences?
- Szczegóły
- Kategoria: Odpowiedzi
- Utworzono: Poniedziałek, 02 grudzień 2013 08:06
- Poprawiono: Wtorek, 10 grudzień 2013 00:32
- Wojciech Skotnicki
Czym są niestandardowe grupy odbiorców (custom audiences) i jak je wykorzystać w reklamie?
"Niestandardowe grupy odbiorców pozwalają reklamodawcom znajdować na Facebooku klientów pozyskanych poza Internetem. Poprzez dopasowanie na podstawie adresów e-mail, numerów telefonów, identyfikatorów użytkownika Facebooka lub identyfikatorów użytkownika aplikacji niestandardowe grupy odbiorców pozwalają znajdować konkretnych adresatów."
Powyższy fragment to cytat z Facebook Help: https://www.facebook.com/help/459892990722543/
Co zwraca uwagę i może być istotne to fragment "dopasowanie [reklam] na podstawie adresów e-mail, numerów telefonów,...". Gdy do tej pory przeważnie używaliście doboru grupy docelowej wedle różnych zainteresowań, wieku, tego czy ktoś jest (lub nie) fanem jakiejś strony (fanpage) to możliwość wykorzystania adresów e-mail i / lub numerów telefonów ma swoją moc.
Jeśli firma gromadzi dane kontaktowe swoich kontrahentów, posiada bazę adresów e-mail i/lub numerów telefonów to zamiast pisać maile, słać newslettery czy dzwonić zbyt często do klientów - może uzupełnić swoje działania o "odszukanie" tych osób, jeśli tylko mają konto na Facebooku (powiązane z adresem e-mail i/lub telefonem). Na podstawie tych danych można określić grupę docelową na Facebooku i pokazywać tym osobom odpowiednie reklamy.
Podsumowując - znasz czyjś adres e-mail lub telefon - możesz wykorzystać go w reklamach na Facebooku i dotrzeć z reklamą do tych osób (jeśli tylko mają konto na Facebooku i użyli w nim tego adresu e-mail lub numeru telefonu)
Scenariusz 1:
Po wysyłce newslettera można w reklamach prezentować treści związane z newsletterem. W ten sposób klient otrzyma nie tylko newsletter ale także zobaczy odpowiednie reklamy.
Scenariusz 2:
Po pozyskaniu nowego kontaktu, można dodać e-mail/telefon do zdefiniowanej grupy odbiorców i w ten sposób (subtelnie) zapraszać do polubienia Fanpage, lub prezentować inne informacje. Nasz "nowy kontakt" zobaczy "nagle" informacje od firmy (reklamodawcy) z którą właśnie niedawno się skontaktował. Rozpozna ją i utrwali w pamięci.