Artykuły

Czym są linki sponsorowane?

img full

Tutaj znajdziesz odpowiedz na pytanie, czym są linki sponsorowane oraz jak je wykorzystać w swoim biznesie i zwiększyć zarobki wykorzystując reklame w internecie.

Linki sponsorowane - często pojawia się pytanie - co to jest? Postaram się najprościej, nie wnikając w szczegóły techniczne wyjaśnić osobom, które nie miały styczności z linkami sponsorowanymi, na czym polega reklama z ich wykorzystaniem i jak może pomóc w prowadzeniu własnego biznesu - nie tylko w internecie.

Ogólnie rzecz ujmując linki sponsorowane to forma reklamy tekstowej, zawierającej link do promowanej strony WWW czy sklepu internetowego. Linki sponsorowane to nie tylko reklamy w wyszukiwarce, gdyż istnieje wiele innych form linków sponsorowanych, ale skupimy się na najpopularniejszym rozwiązaniu. W większości przypadków myśląc "linki sponsorowane" mamy na myśli reklamy w wyszukiwarce Google (Google AdWords).

Jedna z najskuteczniejszych obecnie form reklamy w internecie!

Linki sponsorowane Google AdWords to jedna z najskuteczniejszych obecnie form reklamy w internecie. Zasada jest prosta - jeśli internauta używa Google i wyszukuje jakąś frazę (np. "sklep z doniczkami kraków") to ma szansę zobaczyć reklamę (link sponsorowany). Wysoka skuteczność linków sponsorowanych wynika z tego, że internauta, potencjalny klient, widzi reklamę dokładnie tego, co go interesuje (w naszym przykladzie dla frazy "sklep z doniczkami kraków" może to być reklama sklepu, który w swojej ofercie ma właśnie m.in. doniczki).

Reklama dociera tylko do zainteresowanych

Można śmiało mówić, że linki sponsorowane w wyszukiwarce Google to reklama celowana. Dociera ona tylko do tych osób, które są zainteresowane konkretnym produktem lub usługą. Klient wie czego konkretnie chce i tylko szuka miejsca, gdzie to czego chce - dostanie.

Dzięki Google AdWords właściciele sklepów internetowych lub stron WWW mogą pozyskać wiele więcej odwiedzin potencjalnych klientów, poszukujących dokładnie tego, co znajduje się w ofercie.

Płacisz tylko za odwiedziny klientów a nie za oglądanie przez nich reklam

Linki sponsorowane w jednej ze swoich form zyskały bardzo dużą popularność także dzięki modelowi rozliczeń - płatność za kliknięcie (PPC). Co to oznacza? Mianowicie nie ponosi się kosztów za obejrzenie reklamy przez klienta ale za to, że kliknął i odwiedził sklep internetowy lub stronę WWW z ofertą. Jeśli więc reklama wyświetli się nawet 1000 razy a kliknie w nią tylko 100 osób, to płatność jest jedynie za 100 kliknięć.

Wyobraź sobie zamianę ulotek na reklamy Google AdWords

Obrazowe porównanie linków sponsorowanych do ulotek rozdawanych przez np. salon masażu:

a) aby pokazać ulotki 1000 razy trzeba wydrukować i zapłacić za 1000 ulotek/reklam. W przypadku linków AdWords zapłaci się jedynie za te "ulotki/reklamy", które spowodowały "wejście do salonu masażu"

b) aby dostarczyć/rozdać ulotki należy zatrudnić kolportera ulotek/reklam. W przypadku linków - osobę, która przygotuje i poprowadzi kampanie AdWords. (Oczywiście można samemu roznosić ulotki jak i zajmować się AdWords - oszczędza się pieniądze, traci się czas).

c) rozdając ulotki/reklamy trafiamy do przypadkowych ludzi (przeważnie), którzy niekoniecznie w danej chwili są zainteresowani np. masażem, dlatego musimy ich rozdać bardzo dużo (koszt rośnie) aby pozyskać paru klientów. Oczywiście pod wpływem impulsu osoba otrzymująca ulotkę może zdecydować się na masaż od razu lub później, ale reklama musi ją przekonać, że tego potrzebuje. W przypadku linków "ulotki/reklamy" trafiają do osób zainteresowanych np. wspomnianym masażem - są zdecydowane, chcą tylko znaleźć "gdzie". Jak znajdą - istnieje dużo większa szansa, że przyjdą po usługę.

Dzięki linkom sponsorowanym właściciele serwisów internetowych pozyskują więc tzw. ruch kwalifikowany - odwiedziny osób zainteresowanych, których nie trzeba namawiać na skorzystanie z usługi lub zakup produktu, a jedynie przekonać, żeby zrobili to w miejscu, do którego trafili.

W przypadku ulotek, najpierw trzeba (ulotką/reklamą) przekonać daną osobę, czy potrzebuje tego, co jest na ulotce. Co być może skłoni ją do skorzystania z oferty.

Czy warto mieć sklep przy ruchliwej ulicy?

I jeszcze na koniec, proszę sobie wyobrazić sklep w bocznej uliczce. Mały ruch obok sklepu sprawia, że jest mała sprzedaż. O sklepie wiedzą tylko okoliczni mieszkańcy a także nieliczne osoby, którym ktoś ten sklep polecił. Taka sytuacja to strona WWW lub sklep internetowy bez linków sponsorowanych.

A teraz przenieśmy sklep na ruchliwą ulicę lub do galerii handlowej. Owszem, rosną pewne koszty (opłaty za lokalizację w dobrym miejscu) ale też ilość klientów wzrasta jak i powiązana z tym sprzedaż - rośnie. To właśnie odpowiednik efektu linków sponsorowanych - reklamy strony WWW w internecie.

Linki sponsorowane - jak zacząć?

Aby rozpocząć reklamę w wyszukiwarce można skontaktować się z nami (lub rozpocząć ją samodzielnie).

Rozpoczynając Google AdWords z nami, masz szansę zyskać nawet 250 zł gratis na pierwszą kampanię reklamową, co pozwoli lepiej poznać i sprawdzić skuteczność Google AdWords (zgodnie z warunkami przyznawania kuponów Gooogle AdWords).

Naszym atutem jest to, iż posiadamy ponad 10 lat doświadczenia w prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych Google AdWords dowolnej skali i dowolnej branży.

Jeśli więc chcesz rozpocząć reklamę w wyszukiwarce Google i wykorzystać moc linków sponsorowanych w swoim biznesie - skontaktuj się z nami.