Pomysł na... skuteczniejszą reklamę
Facebook: MLM + Custom Audiences
- Szczegóły
- Kategoria: Pomysł na...
- Utworzono: Poniedziałek, 09 grudzień 2013 01:06
- Poprawiono: Poniedziałek, 09 grudzień 2013 22:25
- Wojciech Skotnicki
Oto pomysł na wykorzystanie niestandardowych grup odbiorców (custom audiences) w multi-level marketingu (MLM).
MLM opiera się na tworzeniu list marketingowych adresów e-mail (oraz numerów telefonów) - czyli kontaktów. To dzięki nim można komunikować się za pomocą mailingów (newsletterów) z potencjalnymi zainteresowanymi współpracą lub sprzedawanymi produktami. W multi-level marketingu mailingi działają, ale czy można zwiększyć siłę swojego przekazu?
Wysłany e-mail może zostać odczytany przez odbiorcę i podejmie on jakąś akcję. Korzystnie jest, gdy zareaguje. Jednak jest wiele sytuacji kiedy e-mail z mailingu nie dotrze do odbiorcy (usterki techniczne, opóźnienia w przesyłaniu maili, filtry antyspamowe) lub nie wywoła pożądanej akcji ("zostawię to na później", "muszę to przemyśleć").
Człowiek niezdecydowany lub ten, który zapomni - wymaga konwersji! Konwersji w zdecydowanego, podejmującego akcję. Zapominalskim - dobrze jest się przypomnieć. Wysłanie kolejnego newslettera to może i dobry pomysł, ale... może jest jakiś lepszy niż ciągłe przypominanie się w jeden sposób.
A gdyby tak przypominać się odbiorcom w inny, subtelny sposób, wykorzystujące efekt surround (efekt otoczenia) i pokazywać im reklamy powiązane z mailingiem na portalu Facebook. Odbiorca po pierwsze otrzymał e-mail. Po drugie zaczyna dostrzegać na Facebooku reklamy. Został "otoczony".
Facebook umożliwia wykorzystanie w kampaniach niestandardowych grup odbiorców, które można tworzyć na podstawie adresów e-mail i numerów telefonów. Kampania targetowana na taką niestandardową grupę odbiorców dociera z reklamą właśnie do tych osób.
Innymi słowy Facebook wyszukuje na podstawie adresów e-mail i/lub numerów telefonów osoby, którym ma pokazać nasze reklamy!
Automatyzacja rozwiązania zwiększa zasięg docierania do szerokiego grona odbiorców w sposób precyzyjny. Możesz docierać na Facebooku, gdzie cześć z Twoich kontaktów spędza wolne chwile i przekazywać im swoje oferty. Konwertować niezdecydowanych w zdecydowanych, przypominać zapominalskim i zabieganym.