Blog SEM / SEO i inne tematy...

Trendy: Suknie Ślubne

img full

Przedsiębiorcy działający w branży mody ślubnej, producenci sukien ślubnych jak i salony mody ślubnej z roku na rok mają coraz trudniej. Trendy dla tej branży są malejące - coraz mniej osób wyszukuje w wyszukiwarce Google sukien ślubnych. Związane jest ze spadkiem zainteresowania młodych ludzi zawieraniem związków małżeńskich, odkładaniem na później jak i rezygnacją ze ślubu kościelnego.Innymi słowy - gwałtownie spada ilość potencjalnych klientów salonów mody ślubnej.

Przedstawiony wykres pokazuje na przełomie lat zainteresowanie (ilość wyszukiwań) frazy "suknie ślubne". W branży ślubnej dominuje wyraźna sezonowość, dyktowana przez Targi Mody Ślubnej, zwykle odbywające się w styczniu każdego roku. Najlepszy okres, który jednocześnie może zadecydować o być albo nie być danej firmy.

Gdy ilość konkurujących w internecie firm rośnie, a spada ilość odbiorców - zaczyna się ostra walka miedzy reklamodawcami. Rosną koszty reklamy w Google AdWords, gdyż jest to system, który opiera się na licytacjach. Wyświetlane są te reklamy, które "przelicytują" reklamy konkurencji. Innymi słowy - potrzebny jest konkretny budżet, aby w ogóle zaistnieć i dotrzeć do klientów. W okresie stycznia stawki windowane są w górę jeszcze bardziej.

Podsumowanie

Aby przetrwać na rynku związanym z modą ślubną, przy tak drastycznie niknącym gronie klientów, konieczna jest agresywna reklama, począwszy od końcówki grudnia przez cały styczeń aż do początku lutego.Należy liczyć się z wyższymi kosztami, niż w pozostałym okresie.

Natomiast ten czas to szansa na "żniwa" - jeśli tylko klienci dotrą i zapoznają się z ofertą prezentowaną na stronie WWW sprzedawcy lub producenta sukien ślubnych.