Blog SEM / SEO i inne tematy...

Sklepy - koszyk jako tymczasowa przechowalnia

Jednym z wielu zachowań klientów w sklepie internetowym jest gromadzenie produktów, które się podobają, w koszyku. Nawet jeśli sklep posiada funkcjonalność przechowalni. Po co to tak robią? Trafili na jakiś sklep (Wasz) i kilka produktów im się podoba, więc dodają do koszyka - bo tak jest najprościej.

Przewaga koszyka nad przechowalnią produktów jest taka, że nie wymaga logowania. Koszyk sumuje też ceny kilku produktów. Część klientów sprawdzi potem w porównywarce cen, czy nie może tego kupić taniej. I jeśli znajdą - porzucą koszyk w Waszym sklepie.

Część klientów przygotowuje się do jakichś zakupów - chcą wiedzieć ile potrzebują wydać na to, co chcą kupić - niekoniecznie teraz, planowany zakup może być za tydzień, miesiąc lub kiedy będą mieć środki na koncie. Typowy research.

Trzeba też pamiętać o efekcie ROPO (Research On-Line, Purchase Off-Line). Jeśli firma posiada sklep internetowy i salony stacjonarne, to część klientów chce obejrzeć towary. Mogą je w salonie kupić w czasie wizyty (czasem negocjując cenę) albo później je kupić w sklepie internetowym, jak już wiedzą, że to to, czego oczekują. Przy czym znów - niekoniecznie w Waszym.