Blog SEM / SEO i inne tematy...

Google Update - 2014/02/06

Matt Cutts ogłosił na swoim Twitterze wprowadzenie kolejnej aktualizacji w wyszukiwarce Google związanej tym razem z jakością wyszukiwania i prezentacją wyników wyszukiwania w trosce o dostarczanie użytkownikom coraz lepiej dopasowanych wyników wyszukiwania. Właściwie nic nowego, Google wprowadza ciągłe usprawnienia. Jednak w wielu sklepach internetowych (zwłaszcza) w okolicach początku lutego jak i po 6-tym lutego można zaobserwować nawet znaczne spadki pozycji fraz kluczowych.

Co ciekawe - pomimo spadków pozycji wielu fraz - sklepy (zarówno zoptymalizowane jak i nie zoptymalizowane pod kątem SEO) nie doświadczyły znacznych różnicy w ilości odwiedzin po tej aktualizacji. Różnice są od +10% (a więc nawet wzrosty) do -10%. Przy czym porównanie obejmuje krótki okres, poniżej tygodnia. Co oznacza, że po prostu frazy się "przetasowały". Pozycjonowane i monitorowane frazy dla wielu sklepów spadły, inne poszły w górę i przyciągają klientów.

Wzrosty jak i najmniejsze spadki zanotowały sklepy bogate w treść, gdzie opisy produktów są w większości tworzone indywidualnie a nie przyklejane z katalogów producenta. Oraz zawierające dodatkowe treści - blogi, poradniki, itp.

Potwierdza się zatem fakt, że Content Building (tworzenie interesujących treści dla użytkowników) niweluje większość zmian w algorytmach Google. Takie ciężkie czasy nastały dla właścicieli sklepów internetowych, że oprócz "wyłożenia towaru" na witrynę, muszą zadbać o treść. Inaczej pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google będzie coraz trudniejsze.