Poradnik e-Commerce / e-Biznes

Promocja sklepów internetowych w 2015

W promocji i reklamie sklepów internetowych w roku 2015 liczyć się będzie rozwój. Czyli można powiedzieć, że właściwie nic się nie zmienia, jeśli chce się iść do przodu w e-Commerce B2C.

Warto wspomnieć o obecnej sytuacji. Następuje (o ile już nie nastąpiło) wysycenie rynku. Można, dla uproszczenia założyć, że ilość konsumentów, czyli kupujących nie zmienia się na przestrzeni lat. To spore uproszczenie ale dla naszego przykładu wystarczy. Z drugiej stronie branża handlu internetowego rozwija się niezwykle dynamicznie. I tutaj mamy wyraźny wzrost ilości sklepów internetowych.

W praktyce oznacza to, że z roku na rok ta sama ilość kupujących ma do wyboru coraz więcej sprzedających. I tak parę lat temu na każdy 1000 kupujących przypadało 10 sklepów, tak obecnie przypada ich 20 (to są przerysowane cyfry służące do zobrazowania zjawiska, a nie dane statystyczne). Co za tym idzie z roku na rok konsumenci mają większy wybór GDZIE KUPIĆ. A sklepy muszą walczyć o klientów, żeby nie poszli i nie kupili produktu u konkurencji. Bo o ile kilka lat temu na jeden sklep przypadało 100 (1000/10) klientów, to teraz już ta ilość jest mniejsza - i trzymając się naszego przykładu wynosi 50 (1000/20).

Problemem dla wielu sklepów nie jest już to, żeby przyciągnąć klientów - bo sposobów i możliwości docierania do potencjalnych klientów za pomocą wszelakich kanałów jest bez liku.

Coraz większym problemem jest to, aby konsument wybrał właśnie ten sklep, a nie inny. Żeby nie uciekł do konkurencji po ten sam towar/produkt.

Podsumowując - należy:

a) zwiększać ruch, pozyskiwać więcej potencjalnych klientów, prezentować im ofertę

oraz

b) kłaść nacisk na wszystko, co zwiększy konwersję, czyli zachęci do zakupu właśnie w tym sklepie.

[ws]