Poradnik dla każdego
Pliki w chmurze - wygoda i kopie zapasowe
- Szczegóły
- Kategoria: Porady dla każdego
- Utworzono: Środa, 22 styczeń 2014 09:06
- Poprawiono: Piątek, 24 styczeń 2014 00:54
- Wojciech Skotnicki
Przechowywanie plików w chmurze to rozwiązanie, z którego coraz chętniej wszyscy korzystamy. Prostsze od FTP, wygodniejsze od pamięci USB i przenośnych dysków. Rozwiązanie "chmurowe" pozwala na synchronizowanie plików między swoimi urządzeniami (komputerem, tabletem, smartfonem).
Dostęp do plików z innego komputera (przez zalogowanie się w przeglądarce). Dzielenie się ze znajomymi plikami lub całymi katalogami. A także, niejako przy okazji, pozwala na tworzenie kopii zapasowych ważnych plików na wypadek np. awarii lub zmiany komputera (po prostu instalujemy program, i nasze pliki są pobierane z serwera "w chmurze").
Copy.com - dostajemy "na starcie" 15GB miejsca za darmo. A korzystając z rejestracji za pomocą tego linku dodatkowe 5GB (czyli w sumie 20GB na start). Warto używać linku polecającego, bo wtedy zarówno polecający jak i polecony zyskują +5GB. A to na prawdę sporo miejsca na pliki i to za darmo. W chwili obecnej usługa Copy.com dostępna jest w języku angielskim, nie ma polskiej wersji językowej. Wypróbuj Copy.com
Dropbox - pojawił się chyba jako pierwszy i obecnie usługa wraz z rozbudowaną pomocą, poradnikami, artykułami jest dostępna w języku polskim. To niewątpliwa zaleta dla wszystkich, którzy z językiem angielskim czują się nieswojo. Niestety w porównaniu z Copy oferuje mniej miejsca na pliki. Jednak dzięki identycznemu niemal jak w przypadku Copy systemowi polecania usługi można zwiększyć ilość gigabajtów na swoje pliki w chmurze. Wypróbuj Dropbox
Jest jeszcze wiele innych usług tego typu: Microsoft SkyDrive, Google Drive (Dysk Google), Sugarsync, Box.com, Spideroak a także polskie GG Dysk (3GB dla użytkowników komunikatora) oraz Storino (do 6GB za darmo).
Większość usług współpracuje z systemami Windows, Linux, Android czy systemami od firmy Apple.